اعتیاد به ماده مخدر قورباغه و سوء مصرف آن

منتشر شده در دسته‌بندی شده در اعتیاد به ماده مخدر قورباغه
اعتیاد به ماده مخدر قورباغه

اخیراً دود کردن و کشیدن زهر وزغ راهی برای افرادی شده است که در یک به اصطلاح “تجربه مذهبی” شرکت کنند که در آن سموم روانگردان از وزغ رودخانه کلرادو باعث می‌شود کاربر دچار لرزش و توهم شود. برخی می‌گویند این ماده می‌تواند افسردگی را درمان کند، اما تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که می‌تواند اعتیاد‌آور و خطرناک باشد. و می‌تواند باعث اعتیاد به ماده مخدر قورباغه شود.

اعتیاد به ماده مخدر قورباغه چیست؟

ماده مخدر زهر قورباغه

اخیراً، عمل دود کردن سیگار قورباغه در سراسر ایالات متحده مورد توجه قرار گرفته است. لیس زدن وزغ‌های خانواده Bufonidae یک تمرین برای تجربه روانگردان بوده است. با این حال، لیسیدن وزغ‌ها (معمولاً وزغ‌های نیشکر) می‌تواند خطرناک باشد و ممکن است باعث ضعف عضلانی، افزایش ضربان قلب و استفراغ شود.

سم وزغی که امروزه استفاده می‌شود از قورباغه‌های رودخانه کلرادو است که به نام وزغ صحرای سونوران نیز شناخته می‌شود. طول این وزغ شب زی ۷ اینچ، پوستی تیره و چرمی دارد. در مکزیک و در ایالات متحده در کلرادو، کالیفرنیا، نیومکزیکو و آریزونا یافت می‌شود.

وزغ رودخانه‌ای کلرادو نیمه آبی است و می‌توان آن را در مناطق بیابانی و همچنین در نزدیکی منابع آبی مانند چشمه‌ها، کانال‌ها و برکه‌ها پیدا کرد. این قورباغه حشرات زیادی را می‌خورد و همچنین از مارمولک‌ها، پستانداران کوچک و دوزیستان نیز تغذیه می‌کند.

وزغ صحرای سونوران از ترشحات سمی خود برای دفع شکارچیانی مانند راسو‌ها، راکون‌ها و پرندگان استفاده می‌کند. این ترشحات سمی چیزی است که قورباغه را برای افرادی که به دنبال تجربه روانگردان هستند، ارزشمند می‌کند.

هر قورباغه دارای غده‌هایی است که مایعی حاوی ۵-MeO-DMT، که یک ماده شیمیایی روانگردان است را ترشح می‌کنند. این مایع از غدد وزغ استخراج شده و سپس به صورت خمیری خشک می‌شود. سپس این خمیر دود می‌شود.

مصرف‌کنندگان حالاتی را تجربه می‌کنند که در عرض ۱۰ الی ۳۰ ثانیه شروع می‌شود. طبق گفته دانشگاه جان هاپکینز، مصرف‌کننده پس از حدود ۳۰ دقیقه از نظر جسمی ناتوان می‌شود و ممکن است زمان، بینایی و صدا‌ها مخدوش شود. برخی از کاربران می‌گویند این تجربه “وصف ناپذیر” است، توضیحات دیگر را به عنوان احساس آگاهی، اتصال به قدرت بالاتر و احساس تولد دوباره توصیف می‌کنند.

اثرات ماده قورباغه پس از یک ساعت به پایان می‌رسد و کاربران با خلق و خوی و ادراک تغییر یافته مواجه می‌شوند و حتی برخی از کاربران به علت تجربیات جدید خود تغییرات اساسی در زندگی خود ایجاد می‌کنند.

آیا زهر وزغ درمان افسردگی است؟

Psychedelic ۵-MeO-DMT را می‌توان در گیاهان خاص و همچنین قورباغه رودخانه کلرادو یافت. این ماده همچنین می‌تواند به صورت مصنوعی در آزمایشگاه ساخته شود. در ایالات متحده این توهم‌زا یک ماده کنترل شده بر اساس برنامه I است، به این معنی که هیچ هدف پزشکی تعریف شده‌ای برای آن وجود ندارد و پتانسیل بالایی برای سوء مصرف دارد.

مردم این ماده را از طریق استخراج آن از قورباغه‌ها یا از بومیان مکزیکی به دست می‌آورند تا در مراسماتی و به‌امید ایجاد یک تجربه مذهبی، آن را مصرف کنند. در این تجربیات گروهی، حداقل یک نفر حضور دارد که تحت تأثیر مواد مخدر نیست تا بر دیگرانی که تحت تأثیر این ماده‌اند، نظارت کند. برخی معتقدند که شرکت در یک سفر ۵-MeO-DMT می‌تواند افسردگی و اضطراب را درمان کند. محققان در تلاشند تا دریابند که آیا این موضوع حقیقت دارد یا نه

در یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی سوء مصرف مواد مخدر و الکل، ۳۶۲ نفر که ۵-MeO-DMT را در یک گروه تشریفاتی مصرف کردند، در مورد تجربه خود مورد بررسی قرار گرفتند.
اکثر جلسات شامل ۵ تا ۱۲ نفر بودند و توسط یک “تسهیل کننده” که دارو را تجویز می‌کرد نظارت می‌شد.

صد و شصت و دو نفر از افراد مورد بررسی گزارش دادند که از افسردگی یا اضطراب رنج می‌برند. پس از سفر روانگردان، ۸۰ درصد بهبود شرایط خود را گزارش کردند. هیچ اطلاعاتی در مورد مدت زمان طول کشیده بهبود‌ها وجود ندارد.

سیلوسایبین، ماده روانگردان موجود در قارچ جادویی، دارای اثرات ضد اضطراب و ضد افسردگی است. با این حال، تأثیر Magic Mushrooms معمولاً ۴ تا ۶ ساعت طول می‌کشد، که آن را به یک فرآیند بسیار وقت‌گیر تبدیل می‌کند، به خصوص اگر در یک محیط بالینی از قبل انجام شود.

از آنجایی که تأثیر سم قورباغه تنها یک ساعت طول می‌کشد، مصرف‌کنندگان به طور بالقوه می‌توانند همان تجربه را در زمان کمتر و در یک محیط کنترل شده داشته باشند. مطالعه این موضوعات مربوط به دارو‌های غیرقانونی به دلیل منابع و بودجه ممکن است دشوار باشد، اما برخی از دانشمندان معتقدند پتانسیلی برای کمک به افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب وجود دارد. برخی دیگر بر این باورند که خطرات مصرف این مواد بیشتر از مزایای احتمالی است.

خطرات استفاده مصرف هر دارویی، صرف نظر از اینکه به طور طبیعی یا آزمایشگاهی تولید شده باشد، همیشه خطر دارد. پس از کشیدن سم قورباغه، مصرف‌کننده قادر به حرکت نخواهد بود و از محیط اطراف خود آگاهی نخواهد داشت. برخی از افرادی که این دارو را در مهمانی مصرف می‌کنند، خود را در معرض خطر سوء استفاده قرار می‌دهند.

آلن کی دیویس از واحد تحقیقات روانگردان در دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور گفت: «این تجربه بسیار شدیدی است که در بیشتر موارد، انجام آن در مهمانی بی‌خطر نیست. این یک داروی تفریحی نیست. اگر افراد دوز بسیار بالایی دریافت کنند، می‌توانند دچار آسیب شده و از ذهن و بدن خود جدا شوند.»

دیویس همچنین می‌گوید برخی از افراد ممکن است برای روز‌ها پس از آن دچار اضطراب شوند و برخی در نهایت به اورژانس مراجعه می‌کنند. در مورد اینکه آیا مواد توهم‌زا مانند سم قورباغه اعتیاد‌آور هستند و موجب اعتیاد به ماده مخدر قورباغه می‌شود نظرات متناقضی وجود دارد. توهم زا‌های رایج عبارتند از LSD، قارچ جادویی، مسکالین، DMT و ۲۵۱-NBOMe. این دارو‌ها با ایجاد اختلال در ارتباط بین سیستم‌های شیمیایی مغز و نخاع، بر مغز تأثیر می‌گذارند.

علائم استفاده از ماده مخدر قورباغه

این اختلال بر خلق و خو، ادراک حسی، دمای بدن، رفتار جنسی، خواب، گرسنگی و عملکرد عضلات روده تأثیر می‌گذارد. بسیاری از مردم چیز‌هایی را می‌بینند، می‌شنوند و احساس می‌کنند که در واقع وجود ندارند، و همچنین ممکن است دچار
حالت تهوع، افزایش تعدادضربان قلب، تغییرات در احساسات، تغییر در تجربیات حسی و تغییر در ادراک زمان را تجربه کنند.

استفاده از مواد توهم‌زا می‌تواند باعث مشکلات زیر شوند

  • وحشت،
  • تعریق بیش از حد،
  • خشکی دهان،
  • مشکلات خواب
  • روان پریشی
  • در برخی موارد، کاربران از روان پریشی مداوم رنج می‌برند، که مشکلات روانی مداوم مربوط به تفکر آشفته، پارانویا(بدبینی) و اختلالات بینایی است.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از مواد توهم‌زا مانند LSD و PCP اعتیاد‌آور هستند، به طوری که مصرف‌کنندگان معمولی نسبت به مقادیر اولیه دارو تحمل می‌کنند و نیاز به مصرف بیشتر برای دریافت همان اثر دارند.

برخی از مصرف‌کنندگان اظهار داشته‌اند که تنها در هنگام استفاده از دارو‌های روانگردان خوشحال هستند و در دوره‌هایی که از دارو استفاده نمی‌کنند، احساسات منفی دارند. این منجر به نیاز ناسالم به مواد مخدر می‌شود و می‌توان آن را اعتیاد تلقی کرد.

استفاده از سم قورباغه را متوقف کنید

سیگار کشیدن ماده مخدر قورباغه نه تنها برای انسان بالقوه خطرناک است، بلکه حیوانات را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. جمع‌آوری غیرقانونی قورباغه‌های رودخانه کلرادو برای استفاده از آن‌ها در تجارت مواد مخدر تهدیدی برای این گونه است. قورباغه‌ها از سم خود برای محافظت از خود استفاده می‌کنند و انسان نباید حیوان سمی را به خانه خود بیاورد.

گزارش‌هایی مبنی بر برداشتن قورباغه‌های رودخانه کلرادو توسط سگ‌ها و کشته شدن آن‌ها توسط سم قوی منتشر شده توسط آن‌ها گزارش شده است. این سم همچنین می‌تواند باعث تشنج سگ‌ها، گشاد شدن مردمک چشم، تپش قلب سریع و ایجاد کف در دهان شود.

خطرات کشیدن ماده مخدر قورباغه و اعتیاد به ماده مخدر قورباغه به تدریج آشکار می‌شود زیرا افراد بیشتری شروع به آزمایش این داروی عمدتاً مطالعه نشده می‌کنند.

اگر شما یا شخصی که می‌شناسید دچار سوء مصرف سم قورباغه سوء است، کمکی در دسترس قرار دارد. برای یافتن یک مرکز درمانی، همین امروز با یک ارائه دهنده خدمات درمان و ترک اعتیاد تماس بگیرید.

بسیار سپاسگزاریم که تا آخر این مقاله همراه ما بودید‌امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.
لطفاً نظرات خود را در زیر این پست با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.