درمان اعتیاد به ماری جوانا و توانبخشی آن

منتشر شده در دسته‌بندی شده در اعتیاد به ماریجوانا
درمان اعتیاد به ماری جوانا و توانبخشی

برای کسانی که زندگی آن‌ها تحت تأثیر مصرف ماریجوانا قرار گرفته است، گزینه‌های زیادی برای درمان اعتیاد به ماری جوانا وجود دارد که منجر به بهبودی می‌شود.

با توجه به چشم‌انداز اجتماعی در حال تغییر که در مورد ماریجوانا وجود دارد، تشخیص اینکه آیا مشکلی دارید یا خیر و حتی ترک استفاده از آن دشوارتر است.

درمان اعتیاد به ماری جوانا

همانطور که الکل عادی شده است، اخیراً مصرف ماریجوانا نیز بسیار گسترده‌تر شده است، بهمین دلیل، مفهوم ترک آن نیز کم رنگتر شده است. در حالی که بسیاری از افرادی که ممکن است به ماریجوانا وابسته یا معتاد باشند، احساس نمی‌کنند که مشکلی دارند، هنوز هم می‌توانند از درمان اعتیاد به ماریجوانا بهره زیادی ببرند.

افراد زیادی وجود دارند که به صورت روزانه از ماریجوانا استفاده می‌کنند، احساس می‌کنند که به دلیل اینکه مصرف آن‌ها کنترل شده و قابل کنترل است، اعتیاد ندارند. از طرفی کسانی که قادر به کنترل مصرف ماده در خود نیستند، واجد شرایط تشخیصی اختلال مصرف مواد یا اعتیاد هستند.

کسانی که برای اعتیاد به ماریجوانا تحت درمان قرار می‌گیرند، عمدتاً افرادی هستند که بطور مزمن و روزانه از ماریجوانا استفاده می‌کنند. این‌ها افرادی هستند که بار‌ها سعی کرده‌اند به تنهایی مصرف ماریجوانا را ترک کنند اما نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، همین امروز با یک ارائه دهنده خدمات درمان و ترک اعتیاد تماس بگیرید.

مراکز درمانی ترک اعتیاد به ماری جوانا

بسیاری از افرادی که دچار اعتیاد به ماریجوانا هستند، می‌توانند بدون مراجعه به یک مرکز درمانی آن را ترک کنند، زیرا این ماده به اندازه سایر مواد مخدر مغز و بدن را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. با این حال، برای کسانی که در محیطی قرار دارند که قادر به ترک مصرف ماریجوانا نیستند، یک مرکز درمانی بستری ممکن است به حذف دسترسی به محیط‌ها و شرایط غیر‌ایده‌آل یا محرک‌های روزانه کمک کند.

ترک ماری جوانا

اگرچه ماری جوانا ممکن است مانند سایر مواد مخدر مانند هروئین یا الکل از نظر جسمی اعتیاد‌آور نباشد، اما اعتیاد روانی آن می‌تواند قوی باشد. اختلالات رفتاری، مانند اعتیاد به قمار یا فیلم‌های مستهجن، نمونه‌های خوبی از قدرت وابستگی‌های روانی هستند.

در سال ۲۰۲۰، از آمریکایی‌های ۱۲ سال به بالا، تقریباً ۱۴.۲ میلیون نفر (۵. ۱٪) به اختلال مصرف حشیش یا ماریجوانا مبتلا بودند. مردم بیش از هر زمان دیگری عقیده دارند که ماری جوانا قابل تحمل یا قابل قبول است. ماری جوانا از نظر تفریحی در ۱۸ ایالت (تقریباً ۳۶٪ کشور آمریکا) و از نظر پزشکی در ۳۶ ایالت (۷۲٪ از آمریکا) قانونی است که در نهایت منجر به پذیرش عمومی گسترده شده است.

یک نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که بیش از نیمی از آمریکایی‌ها (حدود ۵۶٪) معتقدند که این ماده از نظر اجتماعی قابل قبول است. ۶۰ درصد از کشور از قانونی کردن ماریجوانا در همه اشکال از جمله تفریحی حمایت می‌کنند و یک نظرسنجی دیگر نشان داد که ۸۳ درصد از مردم معتقدند استفاده پزشکی باید قانونی شود.

در نتیجه، اکثریت مردم باور ندارند که ماری‌جوانا یک ماده اعتیادآور است، این در حالیست که در واقع، علائم آن فقط شدت کمتری دارد و متفاوت از سایر مواد مخدر «سنگین‌تر» است. درست مانند مصرف الکل، آموزش کامل علائم، اثرات و ارزیابی خطرات هنگام مصرف خود یا کسی که دوستش دارید بسیار مهم است.

تصورات غلط در مورد ماهیت اعتیادآوری ماریجوانا نباید افرادی را که نیاز به درمان و بازتوانی دارند را از دریافت خدمات ترک اعتیاد باز بدارد.

درمان اعتیاد به ماری جوانا و توانبخشی

سم زدایی و ترک ماری جوانا

برخی ممکن است از شنیدن اینکه ماریجوانا می‌تواند علائم ترک ایجاد کند شگفت‌زده شوند. علائم ترک ماریجوانا با اثرات نیکوتین یا کافئین مقایسه شده است.

علائم مشترک ترک ماری جوانا و نیکوتین

  • تحریک‌پذیری را افزایش دهد
  • باعث اضطراب شود
  • خوابیدن را سخت کند
  • وسوسه مصرف مجدد

سایر علائم ترک ماری جوانا

  • افسردگی
  • بی قراری
  • تحریک
  • بی خوابی یا خستگی مفرط
  • کاهش اشتها یا کاهش وزن
  • نوسانات خلقی

توانبخشی و درمان اعتیاد به ماری جوانا

گزینه‌های اولیه درمانی موجود برای افراد وابسته به ماریجوانا شامل گروه‌های درمانی و حمایتی است. با این حال، کسانی نیز هستند که برای شروع بهبودی خود تحت درمان بستری قرار می‌گیرند، زیرا می‌دانند که مراقبت و پشتیبانی عملی برای حفظ بهبودی آن‌ها مفید است.

توانبخشی بستری بین ۳۰ تا ۹۰ روز طول می‌کشد. بسیاری از افرادی که برای اعتیاد به ماریجوانا تحت درمان قرار می‌گیرند از رفتار درمانی برای مقابله با جنبه‌های روانی اعتیاد خود استفاده می‌کنند. مدت زمان صرف شده در رفتار درمانی از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما ممکن است تقریباً ۱۲ هفته طول بکشد.

انجام رفتار درمانی می‌تواند به شما در درک بهتر اعتیاد و انگیزه‌های خود کمک کند. این یک راه عالی برای آماده کردن خود در برابر هوس‌ها و عود اعتیاد است. سوء استفاده از یک ماده عمدتاً روانشناختی مانند ماریجوانا، اجرای درمان شناختی رفتاری و همچنین سایر روش‌های درمانی بسیار مهم است.

گروه‌های حمایتی یکی از محبوب‌ترین راه‌هایی هستند که مردم برای دریافت کمک‌ها استفاده می‌کنند. گروه‌های حمایتی زیادی برای کسانی که می‌خواهند اعتیاد خود را ترک کنند وجود دارد. ماریجوانای گمنام (MA) خاص‌ترین گروه حمایت‌کننده مواد برای این اعتیاد است. این گروه از الکلی‌های گمنام (AA) الگوبرداری شده است، که شامل یک برنامه ۱۲ مرحله‌ای برای مقابله با اعتیاد است.

از آنجایی که بسیاری از جوامع MA ارائه نمی‌دهند، بسیاری از افرادی که به دنبال حمایت برای بهبودی خود هستند، معتادان گمنام (NA) را گزینه قابل دسترس‌تری می‌یابند. گروه‌های پشتیبانی دیگری مانند برنامه SMART Recovery برای کسانی که به دنبال گزینه‌هایی خارج از مدل سنتی ۱۲ مرحله‌ای هستند وجود دارد.

غلبه بر اعتیاد

هر کسی هدفی را برای کمک گرفتن دارد. تصمیم‌گیری برای دریافت درمان اعتیاد به ماری جوانا می‌تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که برخی احساس می‌کنند این کار غیر ضروری است.

با این حال، بسیاری از افرادی که می‌خواهند بر اعتیاد خود غلبه کنند، نمی‌توانند به تنهایی این کار را انجام دهند. مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که می‌توانید این اعتیاد را شکست دهید.

امروز با یک ارائه دهنده خدمات درمان و ترک اعتیاد تماس بگیرید تا در مورد گزینه‌های مربوط به توانبخشی صحبت کنید.
بسیار سپاسگزاریم که تا آخر این مقاله همراه ما بودید‌امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.
لطفاً نظرات خود را در زیر این پست با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.