ال اس دی (LSD) و افسردگی و رابطه بین آن

منتشر شده در دسته‌بندی شده در اعتیاد به ال اس دی
ال اس دی (LSD) و افسردگی

داروهایی مانند LSD اثرات منحصر به فردی دارند. ممکن است بین ال اس دی (LSD) و افسردگی رابطه‌ای برای درمان وجود داشته باشد. برخی از افراد ممکن است آنها را مصرف کنند تا انرژی بیشتری در محل کار داشته باشند. افراد دیگر ممکن است این داروها را به دلایل مذهبی و سنتی مصرف کنند. یکی دیگر از دلایلی که برخی از افراد از ال اس دی(LSD) استفاده می کنند مربوط به تاثیر آن بر مغز است.

محققان به طور کامل نحوه عملکرد LSD را نمی‌دانند، اما برخی مطالعات نشان می‌دهند که این دارو بخش‌های مختلف مغز را به هم متصل می‌کند در حالی که ارتباط بعضی نقاط را قطع می‌کند. این اثر ممکن است دلیلی باشد برای اینکه چرا LSD چنین اثرات قوی دارد. دانستن اینکه ال‌اس‌دی (LSD) چگونه بر مغز تأثیر می‌گذارد، ممکن است چگونگی ایجاد اثرات را نشان دهد. این ایده که ممکن است استفاده مثبت داشته باشد، مساله جدیدی نیست.

بلافاصله پس از ساخت LSD، این دارو به عنوان دارویی با قدرت درمان مشکلات سلامت روان فروخته شد. استفاده گسترده از ال اس دی در دهه 1960 افکار عمومی را نسبت به خود تغییر داد. برخی از افرادی که ال اس دی (LSD) مصرف می کردند احساس باهوشی بیشتری داشتند، در حالی که افراد دیگر حالات بدی را تجربه میکردند و احساس بشدت ناراحتی داشتند.

این دارو در سال 1968 غیرقانونی اعلام شد و سال ها مورد هدف گروه های مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت. امروزه، مردم کنجکاو هستند که آیا LSD می‌تواند افسردگی را درمان کند یا خیر. ارتباط بین ال اس دی و افسردگی پیچیده است. از برخی جهات، ال اس دی می تواند به افسردگی کمک کند، اما از طرفی می تواند خطرناک نیز باشد.

ال اس دی (LSD) برای درمان افسردگی

میکرودوز کردن ال‌اس‌دی باعث شده است که برخی افراد باور کنند که این دارو مفید است. افرادی مانند آیلت والدمن فکر می‌کنند که دوزهای کم LSD می‌تواند به افراد کمک کند که بدون ایجاد توهم احساس بهتری داشته باشند. آنها فکر می کنند که مصرف دوزهای پایین ال اس دی هر چند روز یکبار به آنها کمک کرد تا پس از سالها درگیری، افسردگی خود را برطرف کنند. برخی تحقیقات، استفاده از ال اس دی را برای افسردگی پیشنهاد می کنند.

مطالعات نشان داده‌اند که می‌تواند به رشد سلول‌های مغز و ایجاد ارتباطات جدید در مناطقی که معمولاً مرگ سلولی ناشی از اختلالات سلامت روان را نشان می‌دهند، کمک کند.

با این حال، کارشناسان مطمئن نیستند که آیا LSD می تواند به مدیریت افسردگی کمک کندیا نه. میکرودوز، علیرغم محبوبیت آن، قانونی نیست و درمان افسردگی با LSD فقط برای افرادی در دسترس است که برای آزمایش‌های بالینی ثبت‌نام می‌کنند. تحقیقات بیشتری برای آشکار کردن نتایج استفاده از LSD برای افسردگی مورد نیاز است.

مطالعات نشان می دهد که ال اس دی می تواند برخی از علائم افسردگی را تسکین دهد، اما هیچ چیز طولانی مدت نیست. آن مطالعات استفاده تفریحی و پتانسیل اعتیاد به LSD را بررسی نکردند. در عوض، آنها در مورد استفاده از LSD خالص در یک محیط بالینی گزارش تهیه کردند.

آیا ال اس دی باعث افسردگی می شود؟

در حالی که بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که ال‌اس‌دی (LSD) اثرات مثبت یا خنثی برای افراد افسرده دارد، سایر افرادی که از LSD استفاده می‌کنند اثرات منفی طولانی‌ مدتی از جمله اختلالات ادراکی، اضطراب و خلق افسرده را گزارش می‌کنند. دلیل اینکه ال اس دی می تواند اثرات منفی برای برخی افراد ایجاد کند، همان دلیلی است که برای افراد دیگر مفید است.
بعبارت دیگر افراد به طور متفاوتی تحت تأثیر مواد مخدر قرار می گیرند، بنابراین اثرات ممکن است از فردی به فرد دیگر یکسان نباشد. یکی دیگر از راه هایی که ال اس دی (LSD) می تواند باعث افسردگی شود به دلیل یک تجربه بد ناشی از مصرف است.

اثرات ال اس دی (LSD) تصادفی است. برخی از افرادی که آن را مصرف می‌کنند ممکن است حالات روان‌پریشی داشته باشند. آنها ممکن است افکار ناراحت کننده ای داشته باشند زیرا دارو را مصرف کرده اند و نسبت به آن واکنش ضعیفی نشان داده اند.

برخی از افراد ممکن است تجربه ناشی از مصرف LSD را به عنوان فاش کننده اشتباه بگیرند. برای مثال، ممکن است شخصی در طول سفر LSD افکار افسرده‌ای داشته باشد و آن را دلیلی بر درستی تصور منفی از خود بداند.

اگر مصرف LSD روی  روال عادی زندگی شما تأثیر گذاشته می‌گذارد، در اولین فرص با ارائه دهنده خدمات درمان و ترک اعتیاد تماس بگیرید تا درباره گزینه‌های درمانی ترک اعتیاد به LSD صحبت کنید.

بسیار سپاسگزاریم که تا آخر این مقاله همراه ما بودید امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.
لطفا نظرات خود را در زیر این پست با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.