رولت روسی با طعم مواد اعتیادآور!

منتشر شده در دسته‌بندی شده در کلیات اعتیاد
رولت روسی و مواد مخدر

در این مقاله ارتباط بین رولت روسی و مواد مخدر را بررسی خواهیم کرد.

بازی رولت روسی نوعی سرگرمی مرگ یا زندگیست. خشابی را تصور کنید که از ۱۰ ظرفیت آن یک دو یا حتی تعداد بیشتر آن شامل گلوله است. اسلحه‌ای که ظرفیت ۱۰ عدد تیر را دارد اگر یک گلوله داخل آن قرار بگیرد احتمال مرگ قربانی ۱۰ درصد است. اگر ۲ تیر جایگذاری شود ۲۰ درصد و بدین ترتیب احتمال مرگ با تعداد تیر‌های بیشتر بالاتر می‌رود.

در این بازی مرگ آفرین فرد مجبور است ماشه را بچکاند. بسته به تعداد گلوله‌های داخل خشاب سرنوشتی که در انتظار قربانیست، تعیین می‌شود. در این بازی شرکت‌کنندگان بر اساس نوع شرطبندی و تعدادی تیر‌هایی که داخل خشاب قرار می‌دهند احتمال مرگ و زندگی را تعیین می‌کنند. هرچه تعداد تیر‌های داخل خشاب بیشتر باشد احتمال شلیک گلوله بالاتر و بتبع آن احتمال مرگ بیشتر می‌شود.

مرگ و زندگی در رولت روسی

مرگ و زندگی در رولت روسی

نکته اینجاست که در بازی رولت روسی احتمال مرگ صفر نیست. پس از پر کردن اسلحه خشاب داخل جایگاه خود قرار می‌گیرد و چندین بار چرخانده می‌شود تاجایگاه دارای گلوله و خالی قابل تشخیص نباشد. قربانی اسلحه روی شقیقه می‌گذارد و ماشه را می‌چکاند و بنگ!!! یا خشاب پر در جایگاه قرار می‌گیرید یا خشاب خالی.

کلید زنده ماندن در این بازی در دست شانس است. فرد خوش شانس از این بازی جان سالم به در برده و به زندگی‌اش ادامه می‌دهد و انسان بد شانس محکوم به مرگ.

این بازی در گذشته اغلب برای شکنجه افراد زندانی مورد استفاد قرار گرفته می‌شد. بعضی از افراد هم بودند که در جستجوی هیجان تن به این سرگرمی مرگبار می‌دادند. چه بسا افرادی که مجبور به کشیدن ماشه می‌شدند، جانشان از دست می‌دادند. افرادی هم که خوش شانس بودند جان سالم به در می‌بردند.
این بازی بازی مرگ است و زندگی. چه از روی هیجان و کنجکاوی باشد چه از روی اجبار و ناگزیری.

در این مقاله سعی می‌کنیم پلی بزنیم بین بازی رولت روسی با اواین تجربه مصرف مواد مخدر.

رولت روسی و مواد مخدر

زمانی که فردی برای بار اول در معرض مصرف مواد مخدر قرار می‌گیرد مانند این است که اسلحه رولت روسی را روی شقیقه‌اش قرار می‌دهد. وقتی که برای نخستین بار مصرف مواد مخدر را تجربه می‌کند، ماشه اسلحه را می‌چکاند. اگر اسلحه شلیک کند، در یک لحظه زندگی روال عادی‌اش را از دست می‌دهد و فرد دچار اعتیاد به مواد مخدر می‌شود و باید تا آخر عمر هزینه این رفتار را بپردازد. در صورتی که خشاب خالی نصیبش شود جان سالم به در می‌برد.

بازی این چنین خطرناک آیا ارزش امتحان کردن را دارد؟

انواع مواد مخدر بسته به ویژگی‌های منحصر بفردشان درصد اعتیاد‌آوری متفاوتی دارند.

اعتیاد آورترین ماده‌ای که انسان می‌تواند به آن وابسته شود نیکوتین است. درصد اعتیاد‌آوری نیکوتین ۳۲ درصد است. بازی رولت روسی که از ۱۰ جایگاه فشنگ بیش از ۳ عدد آن حاوی گلوله است. به زبان ساده‌تر از هر ۳ نفری که برای اولین بار سیگار می‌کشند ۱ نفر به نیکوتین آن وابسته می‌شود. ماشه‌ای چکانده می‌شود و احتمال شلیک شدن ۳۲ درصد است. در این نوع رولت روسی فرد کشته نمی‌شود بلکه تا آخر عمر به سیگار وابسته می‌شود.

درصد اعتیاد‌آوری ماده مخدر هروئین ۲۵ درصد است. یعنی از هر ۴ نفری که اقدام به مصرف هروئین می‌کنند یک نفر دچار اعتیاد به هروئین خواهد شد. اسلحه‌ای با ظرفیت ۴ جایگاه که یکی از آن‌ها دارای گلوله است.

حال بیاید ماده مخدر گل یا همان ماری جوانا را بررسی کنیم. مطالعات نشان داده است که درصد اعتیاد‌آوری ماریجوانا ۹ درصد است. به زبان ساده از هر ۱۰ نفری که مصرف ماده مخدر گل یا همان ماریجوانا را امتحان می‌کنند تقریباً یک نفر دچار اعتیاد به این ماده مخدر می‌شود. اسلحه‌ای ۱۰ تیر با یک گلوله داخل آن.

بهمین ترتیب درصد اعتیاد‌آوری کوکائین ۱۷ درصد، الکل ۱۵ درصد می‌باشد.
درصد اعتیاد‌آوری مواد مخدر را بررسی کردیم یا به عبارتی ریسک بازی رولت روسی با مواد مخدر را دانستید.

در این مقاله سعی می‌کنیم پلی بزنیم بین بازی رولت روسی با اواین تجربه مصرف مواد مخدر.

بازی رولت روسی با مواد مخدر یک مزیت اساسی نسبت به رولت روسی با اسلحه دارد:

اولاً آن چیزی که روی شقیقه قرار داده شده اسلحه نیست. آن پاکت سیگار، رول ماریجواناست و بسته هروئین است.
ثانیاً قربانی مجبور به انجام این بازی نیست. او آزاد است و حق انتخاب دارد. به سادگی می‌تواند اسلحه را روی زمین بگذارد (پاکت سیگار را زیر پا له کند، رول ماریجوانا را تکه تکه کند و بسته هروئین را نابود کند) و بدین ترتیب به زندگی طبیعی خود ادامه دهد.

اما اگر قصد بازی کردن داشته باشد و اسلحه را روی شقیقه‌اش قرار دهد. با چکاندن ماشه مواد مخدر باید منتظر تبعات پس از آن باشد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.